Panxea

OBXECTIVOS
COMPETENCIAS
- Comentar unha pirámide do Antigo Réxime.
- Comentar un texto de algún dos autores da ilustración
- Elaborar un mapa conceptual coas formas de poder do S.XVIII
- Elaborar un mapa conceptual cos fundamentos do Antigo Réxime.
CONTIDOS
  Definir:

  •           Estamento, burguesía, gremio, domestic system, absolutismo, agricultura de subsistencia, desamortización.
  •           Coñecer os fundamentos do Antigo Réxime.
o   Sociedade.
o   Economía
§  Comercio e artesanía
§  Sector agrario
§  Política (mapa conceptual)
- Coñecer as ideas da Ilustración e aos seus principaisrepresentantes.

  •            Montesquieu, Rousseau e Voltaire
 - Saber explicar o Despotismo Ilustrado.

BENVIDOS AO CURSO 2018-2019

Traballos pendentes!
  • Realizar un comentario sobre a pirámide do Antigo Réxima.
  • Realizar un imagina que...
    • Naceches no Antigo Réxime e cóntame un día da túa vida.
  • Leer e suliñar os apartados da economía e a política (páx. 17, 18, 19, 20)
  • Elaborar un mapa conceptual coas tres formas políticas do período (páx. 19-20)
  • Visualizar o documental Luis XIV, o rei Sol
    • Tomar notas sobre o modelo de monarquía de Luis XIV.
    • Realizar un esquema coas notas




XOGO FINAL







OBXECTIVOS

O IMPERIO ESPAÑOL
  • COMPETENCIAS
    • Os alumnos deben saber analizar un mapa sobre a herencia de Carlos V.
    • Os alumnos deben saber analizar un mapa da Monarquía Hispánica.
    • Os alumnos deben saber facer un mapa conceptual cos reinados dos RR.CC, Carlos V e Filipe II

  • CONTIDOS
    • A aparición do Estado moderno.
      • Características das monarquías autoritarias. 
      • Definición de monarquía autoritaria.
    •  Reinado dos Reis Católicos: 
      • Mapa conceptual.
      • Unión dinástica.
      • Fortalecemento da autoridade real. 
      • Unidade Relixiosa.
      • Expansión territorial
    •  Carlos V
      • Comentario do mapa da súa herdanza.  
      • Revolta das Comunidades (Definición) 
      • Xermanías (Definición)
    •  Filipe II
      • Monarquía Hispánica.
      • Comentario do mapa.
    • Organización do Imperio
      • Órganos de goberno
      •  Definir vicerrei e chancelarías.
    • Sociedade
      • Describir a pirámide estamental.
    • Actividades económicas. 
      •  Mesta (definción)
    •  Problemas exteriores
      • Rivalidade con Francia 

IMAXINA

Imaxina que vives a principios do S.XV e elabora un texto narrativo contando un día da túa vida.

Opcións:

  • Eres un explorador castelán ou portugués e viaxas a América. Elabora un texto no que describas o que vas topando empregando como modelo un libro de viaxes.
  • Eres un tripulante castelán ou portugués e vas de camino a América ou Asia. Elabora un texto no que describas a viaxe empregado como modelo un caderno de bitácora.
  • Eres un habitante da América precolombiana. Relata a conquista que levaron a cabo os europeos dende o punto de vista de un indígena. Emprega como modelo un diario.
  • DATA DE ENTREGA MARTES 29 DE MAIO




OBXECTIVOS
A IDADE MODERNA E O RENACEMENTO


a)         Competencias:
a.         Comentario dun mapa das exploracións portuguesas ou castelás.
b.         Comentario de unha obra de arte renacentista.
c.         Mapas conceptuais.

b)        Contidos:
a.         Exploracións:
                                                                                              i.         Mundo coñecido.
                                                                                            ii.         Busca de novas rutas.
                                                                                          iii.         Avances na navegación.
b.         Exploracións portuguesas
                                                                                              i.         Proxecto portugués.
                                                                                            ii.         Viaxes.
                                                                                          iii.         Ruta á India.
c.         Exploracións castelás
                                                                                              i.         Descubrimento de América.
                                                                                            ii.         Reparto do mundo.
d.         América precolombiana.
                                                                                              i.         Elaborar un mapa conceptual cos trazos principais dos maias, incas e aztecas.
e.         Transformacións económicas.
                                                                                              i.         Definir burguesía.
f.            Humanismo:
                                                                                              i.         Cambio de mentalidade.
1.         Definición de humanismo
2.         Características
                                                                                            ii.         Difusión
                                                                                          iii.         Definir mecenas:
g.         Fases do renacemento:
                                                                                              i.         O Quattrocento
1.         Principais representantes.
                                                                                            ii.         O Cinquecento:
1.         Principais representantes.
                                                                                          iii.         Renacemento en España:
1.         Estilos arquitectónicos.
2.         O Greco
h.         Reforma relixiosa:
                                                                                              i.         A ruptura de Lutero
                                                                                            ii.         Doutrina Luterana.
i.             Contrarreforma
                                                                                              i.         Concilio de Trento
                                                                                            ii.         Represión

UNIDADE 7UNIDADE 8

AMÉRICA, UN NOVO MUNDO

Responde ás seguintes cuestións

1. Onde estaba a Casa de Contratación e que función tiña?

2. Que eran e como funcionaban as encomendas?

3. Que sucedeu a "noite triste"?

4. Sinala os trazos principais das civilizacións Inca, Maia e Azteca.

OBXECTIVOS

A INDUSTRIA, O SECTOR SERVIZOS E A CIDADE


COMPETENCIAS:

a) Comentar o mapa da deslocalización da industria.
b) Comentar unha imaxe dun espazo urbano.

CONTIDOS:

a) A Industria:
- Definición.

b) O nacemento da industria:
- Saber en que se basea o novo modo de produción industrial. 

c) O sector servizos:
- Saber definir o concepto “sector servizos”.
- Saber as características dos servizos públicos e os servizos privados.

d) Comercio:
- Definición.
- Saber organizar as súas principais características nun mapa conceptual (feito na aula).

e) Transporte:
-  Definición.
-  Saber organizar nunha táboa os principais elementos do transporte (feito na aula).

f) Turismo:
- Definición.
- Coñecer os seus efectos positivos.
- Coñecer os seus efectos negativos.

g) Cidade:
-  Saber definir cidade.
-  Saber as características que diferencian a cidade de outros tipos de localidades.
-  Saber definir espazo urbano.
-  Coñecer as funcións dunha cidade.
-  Coñecer a estrutura interna da cidade.
-  Coñecer as tres áreas das cidades europeas orixinadas pola evolución histórica.
-  Coñecer os trazos esenciais das tres zonas do espazo urbano:
o A cidade central.
o O espazo periurbano. 
o A área rururbana.
-  Definir cidade difusa.

UNIDADE 6

UNIDADE 5

UNIDADE 4

UNIDADE 3


OBXECTIVOS

O SECTOR PRIMARIO
1. Competencias:
a. Comentar unha paisaxe agraria
b. Comentar un mapa dos usos agrarios.


2. Contidos
a. Actividades do sector primario 

-  Saber que catro actividades proporcionan recursos básicos ou primarios.
b. A paisaxe agraria
  1. Relevo: mencionar que dous elementos do relevo poden condicionar a paisaxe agraria.
  2. Tipo de solo: mencionar os tres tipos de solo e a súa principal característica.
  3. Clima: saber os carro factores que limitan a actividade agrícola.
  4. Parcelas: características dos openfield e os bocage
  5. Sistemas de cultivo: distinguir agricultura intensiva de extensiva.
  6. Variedade de cultivo: distinguir monocultivo de policultivo.
c. A agricultura das rexións desenvolvidas (mapa conceptual)
i. Características da agricultura de mercado (rasgos esenciais)
ii. Efectos (saber mencionar os efectos principais)

d. Agricultura das rexións en desenvolvemento (mapa conceptual)

  1. Agricultura de subsistencia (características esenciais)
  2. Agricultura de rozas 
  3. Agricultura sedentaria de secaño
  4. Agricultura irrigada monzónica
  5. Agricultura de plantación (características esenciais)
e. Gandaría (saber definir a actividade e mencionar os tipos de ganharia que existen)
f. Pesca( saber definir pesca e caladoiro. Coñecer os tres tipos de pesca mariña)
g. Minaría (saber definir minería, mineral, xacemento)
h. Fontes de enerxía (saber definir enerxía renovable e non renovable)


Traballo sobre a pesca:


1. Cada alumno seleccionará unha especie. Especies
2. Cos datos ofrecidos na páxina do ministeiro fará unha ficha.
3. Na páxina da Autoridade portuaria de Vigo e consultará as descargas diarias da especie que seleccionou. (Apartado Lonja hoy)
4. Cos datos obtidos dende o día 16/ 1/18 ao 16/2/ 18 elaborará un gráfico.
5. Data de entrega 19/2/18



Comentamos unha paisaxe!






UNIDADE 2

OBXETIVOS

O alumno debe dominar os temas enumerados, podendo elaborar un mapa conceptual, responder a unha pregunta concreta ou realizar un comentario sobre unha fonte relacionada cos mesmos.

1.         A actividade económica
a.         Trazos que a definen.
b.         Fases
c.          Os sectores económicos.
2.         Os axentes económicos
3.         Factores produtivos
4.         A globalización
a.         Concepto
b.         Liberalización dos intercambios
c.          Deslocalizaciós
d.         Transportes
e.         O crecemento das multinacionais
5.         As economías emerxentes
a.         Vantaxes na globalización
b.         Limitacións
c.          Os BRICS
6.         As potencias tradicionais
a.         Unha hexemonía económica en dúbida.
b.         Debilitación dos Estados
c.          Estado de benestar en risco.

d.         Empobrecemento da poboación.

UNIDADE 1


OBXECTIVOS

Para superar esta unidade o alumno debe saber :
1.  Que é un Estado
2.  As funcións dun Estado.
3.  Que son os Estados democráticos.
4.  Que é a ONU
5.  Que é a UE.
6.  As institucións da Unión Europea.
7.  A Organización de España
a.    A organización política
b.  A organización territorial.

Comentarios